Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Gminna Administracja Placówek Oświatowych

Myszyniec Stary 105, 07-430 Myszyniec

 

Deklaracja o dostępności

 KOORDYNATOR DO SPRAW DOSTĘPNOŚCI

Na podstawie Art.14. ust. 5 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2024 r. poz. 1411 ze zm.) Koordynatorem do spraw dostępności w Gminnej Administracji Placówek Oświatowych (dalej „GAPO”) jest dyrektor.

Do zadań Koordynatora należy przede wszystkim:

- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do GAPO,

- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,

- monitorowanie działalności GAPO w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami

Do budynku prowadzą 2 wejścia:

  1. wejście główne do GAPO od strony placu manewrowego - wejście po schodach. Do wejścia prowadzą schody z poręczą. Nie ma podjazdu dla osób niepełnosprawnych.
  2. wejście do budynku przez Klub "Senior +" wyposażone w podjazd dla osób niepełnosprawnych oraz dla osób chcących wejść z wózkiem dziecięcym.

Nad wejściami do budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma obszarów kontroli.

Każdy pracownik Gminnej Administracji Placówek Oświatowych, niezależnie od ustalonej procedury obsługi osób ze szczególnymi potrzebami ma obowiązek okazania wszelkiej pomocy takiej osobie.

W budynku dostępna jest toaleta dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Do budynku można wejść z psem asystującym i z psem przewodnikiem.

Przed budynkiem są miejsca parkingowe.

Kontakt

Tel. 29 77 21 131

e-mail: gapo@myszyniec.pl


Deklaracja dostępności Gminnej Administracji Placówek Oświatowych

Gminna Administracja Placówek Oświatowych zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej Gminnej Administracji Placówek Oświatowych.

Data publikacji strony internetowej: 15.04.2021 r.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 13.03.2025 r.

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z wyjątkiem niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Mogą zdarzyć się sytuacje, że niektóre dokumenty opublikowane na stronie są niezgodne z uwagi
na fakt, że:

  1. pochodzą z różnych źródeł (np. skan dokumentów tekstowych nie jest możliwy do odczytania przez OCR a powinien posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie);
  2. zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji;
  3. zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Deklarację sporządzono dnia: 13.03.2025 r.

Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 13.03.2025 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

  1. podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery);
  2. możliwość powiększenia wielkości liter na stronie;
  3. mapa strony.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych w przeglądarkach Firefox, Chrome, Internet Explorer, Edge, Opera.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą odpowiedzialną jest dyrektor, adres poczty elektronicznej: gapo@myszyniec.pl

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (029) 772-11-31.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Dostępność architektoniczna i informacyjno-komunikacyjna

Gminna Administracja Placówek Oświatowych, Myszyniec Stary 105, 07-430 Myszyniec.

Do budynku prowadzą 2 wejścia.

Istnieje możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego stanowiska pracy.

Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostosowanie korytarzy

Korytarze w budynku są bezkolizyjne, nie posiadają progów, a także znajdują się na jednym poziomie. Dla chcących załatwić sprawę w części budynku niedostępnej dla osób poruszających się na wózkach, pracownik GAPO prowadzi obsługę klienta niepełnosprawnego w części dla niego dostępnej.

Dostosowanie schodów

Przy schodach na zewnątrz budynku dostępny jest wjazd dla wózków.

Dostosowanie wind

Brak wind.

Dostępność pochylni

Pochylnia dostępna jest przed głównym wejściem do budynku.

Dostępność platform

Brak platform.

Dostępność informacji głosowych

Informacje głosowe są realizowane przez wyznaczonego pracownika.

Dostępność pętli indukcyjnych

W Gminnej Administracji Placówek Oświatowych niedostępna jest pętla indukcyjna.

Dostosowanie parkingów

Nie wyznaczono miejsca dla os. niepełnosprawnych na parkingu.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność tłumacza języka migowego

W budynku GAPO w chwili obecnej nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi on-line.

Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku

W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób. Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się ewakuację lub ich uratowanie poprzez względną bliskość wyjścia ewakuacyjnego oraz pomoc pracowników.

Informacje dodatkowe

Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami. Wdrożone rozwiązania są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz standardami dostępności, jednak w przypadku napotkania barier lub trudności zachęca się do zgłaszania uwag i sugestii.

Wnioski o zapewnienie dostępności

Do Gminnej Administracji Placówek Oświatowych można złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej (dalej „wniosek”) oraz:

  1. poinformować o braku dostępności;
  2. złożyć wniosek o zapewnienie dostępności;
  3. złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 1, ma charakter wyłącznie informacyjny i może być złożone przez każdego klienta GAPO.

Wniosek, o którym mowa w pkt 2, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, tj. wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług GAPO osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy ma prawo wystąpić do GAPO z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

 Wniosek powinien zawierać

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy;
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

 Termin realizacji

Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.

Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to GAPO niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku, GAPO jest obowiązana zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.

 Złożenie wniosku

Wniosek można:

  1. przesłać na adres: Gminna Administracja Placówek Oświatowych, Myszyniec Stary 105, 07-430 Myszyniec;
  2. złożyć w biurze GAPO w godzinach funkcjonowania GAPO;
  3. przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl);
  4. przesłać za pośrednictwem e-doręczenia (AE:PL-54935-48789-UTUEU-14);
  5. przesłać pocztą elektroniczną, na adres e-mail: gapo@myszyniec.pl.

Wnioski rozpatrywane są przez Koordynator ds. dostępności.

 Tryb odwoławczy

W przypadku, gdy GAPO nie zapewniła wnioskodawcy dostępności:

  1. w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy), albo
  2. w terminie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym), albo
  3. z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności

– wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa PFRON.

Wnioskodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin, o którym mowa w pkt 1 lub 2, albo od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w pkt 3.

Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej strony internetowej GAPO lub jej elementów może

  1. poinformować o braku dostępności;
  2. złożyć żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej;
  3. złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

 Żądanie powinno zawierać

  1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
  2. wskazanie strony internetowej lub elementu strony internetowej GAPO, które mają być dostępne cyfrowo;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
  4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.

 Termin realizacji

Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej GAPO następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej GAPO nie może nastąpić w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem, to GAPO niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności cyfrowej, jednak nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem, GAPO powiadamia osobę występującą z żądaniem o jej przyczynach i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu wraz z uzasadnieniem.

 Złożenie żądania

Żądanie można:

  1. przesłać na adres: Gminna Administracja Placówek Oświatowych, Myszyniec Stary 105, 07-430 Myszyniec;
  2. złożyć w biurze GAPO w godzinach funkcjonowania GAPO;
  3. przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl);
  4. przesłać za pośrednictwem e-doręczenia (AE:PL-54935-48789-UTUEU-14);
  5. przesłać pocztą elektroniczną, na adres e-mail: gapo@myszyniec.pl.

Żądania rozpatrywane są przez Koordynatora ds. dostępności.

 Tryb odwoławczy

W przypadku gdy:

  1. GAPO odmówi zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub wskazanego elementu strony internetowej GAPO, wskazanych w żądaniu, albo
  2. osoba występująca z żądaniem odmówi skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu

– osoba występująca z żądaniem ma prawo do złożenia do GAPO skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej.

 

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości pliku i problemu itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich przez Prezesa PFRON.

W załączniku Deklaracja dostępności 2025 znajdują się pliki do pobrania: 

1. Informacja o braku dostępności.

2. Wniosek o zapewnienie dostępności.

3. Wniosek z żądaniem o zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub aplikacji mobilnej.

Załączniki:

Raport dostępności z 2025 r.

Utworzono dnia 21.03.2025, 10:11

Raport o dostępności za 2020 r.

Utworzono dnia 25.04.2021, 13:51

Informacje

Liczba wyświetleń: 115
Utworzono dnia: 25.04.2021

Historia publikacji

  • 21.03.2025 10:11, Iwona Trzcińska
    Dodanie załącznika: Raport dostępności z 2025 r.
  • 21.03.2025 10:10, Iwona Trzcińska
    Usunięcie załącznika: Deklaracja dostępności 2025
  • 13.03.2025 13:14, Iwona Trzcińska
    Edycja strony: Deklaracja o dostępności